Η εικόνα της Ελλάδας σε κρίση

Πολλά τα άρθρα τις τελευταίες ημέρες που κάνουν λόγο για την εικόνα της Ελλάδας και την κρίση στην οποία έχει περιέλθει - με αφορμή, βέβαια, και την δεινή οικονομική κατάσταση της χώρας. Διαβάζω σήμερα με προτροπή εκλεκτής συναδέλφου το άρθρο της Κυριακάτικης Καθημερινής (28/2/2010) ενώ η ίδια εφημερίδα πριν από μερικές ημέρες (17/2/2010)φιλοξένησε άρθρο του κ. Θάνου Ντόκου, Γενικού Διευθυντή του ΕΛΙΑΜΕΠ, για το ίδιο θέμα.

Είναι σε κρίση η εικόνα της Ελλάδας, αυτό είναι δεδομένο. Ο λόγος όμως για τον οποίο συμβαίνει αυτό δεν είναι η κακή οικονομική συγκυρία, αλλά το γεγονός ότι δεν υπάρχει στρατηγική διαχείρισης του brand της χώρας σε κεντρικό επίπεδο, δεν υπάρχει μακροχρόνιος σχεδιασμός, μηνυματολογία (messaging) και στρατηγικές διοχέτευσης θετικών μηνυμάτων για τη χώρα, ώστε να ισοσκελίζονται τα αρνητικά. Δεν υπάρχει, δηλαδή, στρατηγική επικοινωνίας της χώρας, όπως υπάρχει και υλοποιείται σε όλες τις μεγάλες επιχειρήσεις και οργανισμούς. Και όσο αυτό δεν υπάρχει, τόσο η εικόνα της χώρας θα βρίσκεται σε κρίση ή, στην καλύτερη περίπτωση, θα διαμορφώνεται εν κενώ από συγκυριακούς παράγοντες και παρεμβάσεις που καμία σχέση δεν έχουν με μακροχρόνιο, συνεπή στρατηγικό σχεδιασμό.

Η λύση; Μα αυτό που κάνουν χρόνια επιχειρήσεις και οργανισμοί: η διαχείριση του brand της Ελλάδας με όρους marketing και επικοινωνίας, ώστε οι επαγγελματίες της επικοινωνίας να λειτουργήσουν ως μια ομάδα με τους πολιτικούς και τους διπλωμάτες για τη διαμόρφωση και την υλοποίηση μιας μακροχρόνιας, συνεπούς, ορθολογικής στρατηγικής επικοινωνίας για τη χώρα. Οι προκλήσεις πολλές, οι καιροί δύσκολοι. Κάποτε, όπως, πρέπει να ξεκινήσει κανείς.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

"Από το λίγο, φθάνει κανείς οπουδήποτε"

Η εικόνα της Ελλάδας στη Δανία: διαβάστε το!

Το μαύρο που δεν έφυγε