City Branding: Νέο βιβλίο για την εικόνα των πόλεων

Η λογική του place branding και η ανάπτυξη, η προβολή, η προώθηση των πόλεων με όρους branding και marketing αναπτύσσεται στο νέο βιβλίο του Keith Dinnie με τίτλο "City Branding: Theory and Cases" που εξέδωσε πρόσφατα o Palgrave MacMillan.



Στο νέο αυτό, εύληπτο και εξαιρετικά ενδιαφέρον του πόνημα, ο Dinnie επιχειρεί να διευρύνει τη συζήτηση για την εφαρμογή της λογικής του branding στην ανάπτυξη της εικόνας των πόλεων, όπως με μεγάλη επιτυχία έχει κάνει με το προηγούμενό του έργο, Nation Branding: Concepts, Issues, Practice, όπου πραγματεύεται με ανάλογους όρους την ανάπτυξη και δόμηση της εικόνας των χωρών.

Και στην ανάπτυξη της εικόνας των πόλεων με όρους branding, όπως και στην ανάπτυξη πολύ επιτυχημένων brands για εταιρίες και οργανισμούς, η συνταγή συνοψίζεται στα εξής σημεία:

1. Την υιοθέτηση μιας ξεκάθαρης, διακριτικής, φιλόδοξης όσο και ρεαλιστικής εικόνας για την πόλη ως μάρκα
2. Την τοποθέτηση της πόλης ως μάρκας με βάση τις αξίες των πολιτών της, τις στάσεις και συμπεριφορές τους
3. Την ανταπόκριση της προτεινόμενης στρατηγικής στα εγγενή χαρακτηριστικά της μάρκας και την προσαρμογή της στις απαιτήσεις της εποχής, τους διαθέσιμους πόρους και τις ικανότητες των ομάδων που εμπλέκονται στη διαχείρισή της
4. Την προσαρμογή της στις απαιτήσεις και ανάγκες των ακροατηρίων στα οποία η πόλη (ως μάρκα) απευθύνεται
5. Την εμπλοκή των εσωτερικών ακροατηρίων και κοινών (δηλαδή των ίδιων των κατοίκων των πόλεων), όπως ακριβώς θα ζητούσαμε την ενεργή εμπλοκή των εσωτερικών κοινών των μεγάλων εταιριών στην εξέλιξη της στρατηγικής branding που υλοποιούν
6. Την ενσωμάτωση όλων των εργαλείων επικοινωνίας στην υλοποίηση αυτής της στρατηγικής, κυρίως δε των ψηφιακών εργαλείων και της πλατφόρμας που προσφέρουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
7. Τη συνέπεια, σε βάθος χρόνου, στη στρατηγική που αποφασίζει η πόλη να υλοποιήσει για την προβολή της


Μια ακόμα ενδιαφέρουσα αναλογία ανάμεσα στην ανάπτυξη των πόλεων ως brands και στην εφαρμογή επιτυχημένων στρατηγικών branding για εταιρίες και οργανισμούς είναι η εμπλοκή και η συνδρομή των κρίσιμων stakeholders στο σχεδιασμό και την υλοποίηση της στρατηγικής. Αναφορικά με την ανάπτυξη της πόλης ως μάρκας, οι κρίσιμοι σύμμαχοι μεταξύ των stakeholders εντοπίζονται:

1. Στις κυβερνητικές οργανώσεις και τους φορείς που εμπλέκονται στην ανάπτυξη και προώθηση του τουριστικού προιόντος
2. Στις πρωτοβουλίες του ιδιωτικού τομέα και στην αξιοποίηση των εγχώριων εξαγώγιμων, γνωστών brands και των συνεργιών που μπορούν να προκύψουν
3. Στην ανάπτυξη υγιών σχέσεων με διεθνείς οργανώσεις και οργανισμούς, ώστε η κουλτούρα και οι αξίες που πρεσβεύει η πόλη να προωθούνται διεθνώς
4. Στη συνεργασία με φορείς ή οργανισμούς που προωθούν τις επενδύσεις ή την προσέλκυση ταλαντούχου ανθρώπινου δυναμικού
5. Στη δημιουργία στενών συνεργιών με φορείς που προωθούν την παιδεία και την εκπαίδευση, όχι μόνο για την ανάδειξη των αξιών του παρελθόντος αλλά και για τον ορισμό της μελλοντικής αξιακής πορείας της πόλης.

Το δεύτερο μέρος του βιβλίου περιλαμβάνει μια σειρά από case studies ανάπτυξης εικόνας των πόλεων, καθεμία με το δικό της ειδικό ενδιαφέρον.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαβά(ζω) ψηφιακά!

Η απάντησή μας είναι ΝΑΙ στην Ευρώπη

Σχιζοφρένεια