Το "καλημέρα" και η δυσμενής εικόνα της χώρας

Πολλαπλασιάζονται τα άρθρα και οι αναφορές στον Τύπο σχετικά με τη δυσμενή εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό (για το εσωτερικό δεν το συζητάμε, νομίζω πως οι Έλληνες βυθιζόμαστε καθημερινά σε μια δύνη χαμηλής αυτοεκτίμησης και απόλυτης αβεβαιότητας για το παρόν και το μέλλον...) με πιο πρόσφατο αυτό της Ελευθεροτυπίας με τίτλο "Η ώρα της επικοινωνίας για να αναστραφεί η δυσμενής εικόνα"

Το κείμενο της Ελευθεροτυπίας θέτει για μια ακόμα φορά τα κρίσιμα ζητήματα: έλλειψη μακροχρόνιας στρατηγικής, ad hoc ενέργειες και δράσεις χωρίς σχεδιασμό και στοχοθέτηση, με αποτέλεσμα την ώρα της κρίσης που τώρα διανύουμε να μην υπάρχουν φιλικά προσκείμενα μέσα ή θεσμοί να στηρίξουν την εικόνα της χώρας ή έστω, να είναι διατεθειμένοι να φιλοξενήσουν θετικά μηνύματα, όχι μόνο αρνητικά.

Μπορεί σε όλα αυτά η απάντηση να είναι το "Καλημέρα"; Ομολογώ ότι με έκπληξη είδα εχθές την παρουσίαση της νέας καμπάνιας του ΕΟΤ για την επικείμενη καλοκαιρινή σαιζόν. Εκτός του ότι (προφανώς) δεν υπάρχει concept αλλά copy paste (ευχάριστου) αρχειακού υλικού, εκτός του ότι (επίσης προφανώς) η καμπάνια θυμίζει την αντίστοιχη εκστρατεία τραπεζικού οργανισμού (χωρίς τις φωτογραφίες από τα νησιά μας, βέβαια), δεν μπορώ πραγματικά να αντιληφθώ πώς η συγκεκριμένη καμπάνια απαντά στα κρίσιμα επικοινωνιακά ζητήματα που εγείρονται για την παρούσα διεθνή εικόνα της χώρας και πώς θα πείσει τους υποψήφιους τουρίστες να μας επισκεφθούν. Λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και τ΄ αγόρι μου, λίγο από τα ίδια κι ένα καλημέρα, μα πώς, έτσι γυρίζουμε σελίδα, ξημερώνει μια καινούργια μέρα και ξεχνάμε τα άσχημα όνειρα της νύχτας που πέρασε; Θεωρώ πως είναι πολύ απλοϊκή η συνταγή αυτή, ακόμα κι ένα μικρό παιδί όταν κλαίει πρέπει κανείς να του πει κάτι πολύ πιο πειστικό από το "ένα κακό όνειρο ήταν, πέρασε". Εκτός αν στην Ελλάδα εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι βλέπουμε όλοι μαζί ένα κακό όνειρο κι αύριο που θα ξυπνήσουμε ο ήλιος θα λάμπει και τα πράγματα θα είναι αλλιώς.

Δεν είναι απλά τα πράγματα, δεν είναι καθόλου απλές οι προκλήσεις του σήμερα και καθόλου ευοίωνες οι προβλέψεις για το αύριο. Απαιτείται να πάρουν το λόγο οι εμπειρογνώμονες και να καθίσουν επιτέλους σε ένα τραπέζι με τους πολιτικούς ή τους διαμορφωτές των αποφάσεων και των πολιτικών, ώστε να βρεθεί ο τρόπος με τον οποίο θα βγούμε - επικοινωνιακά, και βέβαια ουσιαστικά - από την κρίση. Κι αν η Le Spot δημιούργησε χωρίς κόστος το "Καλημέρα" είμαι βέβαιη ότι ακόμα σε αυτή τη χώρα υπάρχουν επαγγελματίες που θα καθίσουν εθελοντικά να προσφέρουν το χρόνο και τις ιδέες τους για να βρεθεί η λύση και να σχεδιαστεί μεθοδικά, συστηματικά, αποτελεσματικά η διέξοδος από την κρίση. Εγώ πάντως προσφέρομαι.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

"Από το λίγο, φθάνει κανείς οπουδήποτε"

Η εικόνα της Ελλάδας στη Δανία: διαβάστε το!

Το μαύρο που δεν έφυγε