Νέο λογότυπο για την Olympic Airlines

Η εποχή όπου ο Αριστοτέλης Ωνάσσης αποφάσιζε να προσθέσει έναν έκτο κύκλο στο 'κλεμμένο' από την ΔΟΕ λογότυπο της νέας αεροπορικής του εταιρίας, ώστε να αποφύγει τα νομικά προβλήματα που θα μπορούσαν να προκύψουν από τη χρήση των κύκλων, έχει περάσει, αλλά καθώς φαίνεται όχι ανεπιστρεπτί. Δεν μπορώ να εξηγήσω διαφορετικά την εμμονή των ιθυνόντων της νέας εταιρίας των Ολυμπιακών Αερογραμμών στο να επανασχεδιαστεί το λογότυπο της Ολυμπιακής... χωρίς ουσιαστικά να αλλάξει.
Μάλιστα, διενεργήθηκε διαγωνισμός για τον επανασχεδιασμό του λογοτύπου - ένα project που μπορώ να σας βεβαιώσω ότι κυνήγησαν εκατοντάδες γραφίστες στην Ελλάδα και το εξωτερικό ενώ είναι σίγουρα το όνειρο κάθε ανθρώπου που ασχολείται με το branding. Και τί μας προσέφερε αυτός ο διαγωνισμός, εκτός από μηντιακή κάλυψη και φασαρία; Μια από τα ίδια, και χειρότερα...

Η χρήση της λέξης 'εμμονή' δεν είναι τυχαία. Εδράζεται τόσο στην επισήμανση που προκύπτει από τους όρους του διαγωνισμού, ότι έπρεπε οι συμμετοχές να σεβαστούν το προηγούμενο λογότυπο, όσο και στην τελική επιλογή του νέου λογοτύπου που σε όλα του θυμίζει το παλιό... κι αν για την υποχρεωτική χρήση των κύκλων θα μπορούσε κανείς να παραδεκτεί πως είναι ένα σήμα που έχει 'κτίσει' στο χρόνο και είναι σκόπιμο να διατηρηθεί, τι μπορεί να πει κανείς για το τελικό λογότυπο που επελέγη; Η γραμματοσειρά θυμίζει 70s, είναι πολύ βαριά και αναχρονιστική, οι κύκλοι παραμένουν πολύχρωμοι, χωρίς αυτή η χρωματική τους αποτύπωση να θυμίζει σε τίποτα την Ελλάδα, το ύφος και τα χρώματά της, το DNA της...

Κρίσιμες ερωτήσεις branding:

Πώς αποτυπώνεται το λογότυπο αυτό σε άσπρο - μαύρο ή στο αρνητικό του;
Πώς εφαρμόζεται σε περιπτώσεις όπου το μέγεθος του διαθέσιμου χώρου δεν επιτρέπει στη λέξη Olympic Air να διαβάζεται διακριτά;
Πώς διαφοροποιείται από το προηγούμενο λογότυπο και πώς σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής - ελπίζουμε υγείας και ευημερίας - για τη νέα Ολυμπιακή;

Τέλος, μήπως οι δυο creative που υπογράφουν το νέο λογότυπο της Ολυμπιακής συνεργάζονται με διαφημιστική εταιρία που έχει ήδη συνεργαστίε με την Mafrin?

Λέω, Μήπως;

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαβά(ζω) ψηφιακά!

Η απάντησή μας είναι ΝΑΙ στην Ευρώπη

Σχιζοφρένεια