Brand Ελλάδα: Σκέψεις για το μέλλον

H συζήτηση για την προσέγγιση μιας χώρας ως brand (nation branding) ή την αξία που προσθέτει ή αφαιρεί από ένα προϊόν ή μια υπηρεσία η αναγραφή της χώρας προέλευσής του (country of origin effect) δεν είναι καινούργια. Η διοργάνωση, ωστόσο, από την Boussias Communications του Country of Origin Branding Forum (23.3.2009, Ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία») με προσκεκλημένο ομιλητή τον χαρισματικό Martin Lindstrom επαναφέρει στο προσκήνιο την αξία του branding όχι μόνο για προϊόντα ή υπηρεσίες που διαχειριζόμαστε ως marketers ή διαφημιστές για λογαριασμό των εταιριών με τις οποίες συνεργαζόμαστε, αλλά και τη συνολικότερη συζήτηση για την αξία της χώρας ως μάρκας και τη θέση της Ελλάδας στη συλλογιστική αυτή.

Είναι σαφές πως, αν κανείς θέσει μια σειρά από ερωτήματα αναφορικά με την Ελλάδα ως brand, όπως: τι σημαίνει η Ελλάδα ως brand, ποιες αξίες πρεσβεύει, ποια είναι τα USP της μάρκας, πώς διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες – δηλαδή όλα εκείνα τα ερωτήματα που, ως marketers, οφείλουμε να θέτουμε για τη μάρκα μας και ως διαφημιστές οφείλουμε να διερευνούμε για τους πελάτες μας – δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση. Υπάρχουν, αντίθετα, ένα σωρό στερεότυπα και εικόνες που επιλέγουμε να επανεκδίδουμε σε παραλλαγές, που συνήθως περιστρέφονται γύρω από το γνωστό τρίπτυχο ‘λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και τ’ αγόρι μου’ αλλά προφανώς δεν αποδίδουν στο brand Ελλάδα καμία μοναδικότητα, καμία καινοτομία ή προστιθέμενη αξία. Όχι γιατί δεν αποτελούν ή δεν θα έπρεπε να αποτελούν μέρος του brand. Αλλά γιατί δεν αποδίδονται με τρόπους καινοτόμους και σύγχρονα κανάλια επικοινωνίας, γιατί δεν συνδυάζονται με σύγχρονα στοιχεία ή αξίες για το brand Ελλάδα που μπορούν να το καταστήσουν διαφορετικό και καινοτόμο, και βέβαια γιατί δεν υπάρχει και δεν υπήρξε ποτέ καμία συνολική, μακροπρόθεσμη, συντονισμένη στρατηγική διαχείρισης της χώρας μας με όρους branding, marketing και επικοινωνίας.

Διαβάστε το πλήρες άρθρο στο Forum Διεθνούς Επικοινωνιακής Πολιτικής

Σχόλια

Ο χρήστης Στάθης Χαϊκάλης είπε…
πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση για ένα θέμα, που προσωπικά με απασχολεί εδώ και χρόνια. Και ως πολίτη και ως professional στο χώρο της επικοινωνίας. Θα παραθέσω την ανάλυσή σας στο blog μου.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαβά(ζω) ψηφιακά!

Η απάντησή μας είναι ΝΑΙ στην Ευρώπη

Σχιζοφρένεια