Η Ελλάδα μας είναι γεμάτη από μικρά θαύματα - τον κρόκο, το αβγοτάραχο, τη φάβα, την ελιά. Μάλιστα, πολλά από τα μικρά αυτά θαύματα έχουν εξελιχθεί σε attributes του τόπου από τον οποίο προέρχονται – την Κοζάνη, το Μεσολόγγι, τη Σαντορίνη, την Καλαμάτα. Ως εδώ η ιστορία είναι γνωστή. Αυτό που δεν είναι ίσως τόσο γνωστό, και που δεν παύει να με εκπλήσσει από την πρώτη στιγμή που ασχολήθηκα με το έργο «Η γαστρονομία στο marketing του ελληνικού τουρισμού» του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (
ΣΕΤΕ), είναι το πόσες μικρές, δυναμικές, καινοτόμες εταιρίες έχουν αναπτυχθεί ανά την Ελλάδα, εκμεταλλευόμενες με κάθε καλή έννοια του όρου, με επαγγελματισμό και όραμα, τα μικρά θαύματα του ελληνικού τόπου.
Ας πάρουμε για παράδειγμα την
ERGON . Υπό την εμπνευσμένη ηγεσία και καθοδήγηση του ιδρυτή της Θωμά Δούζη, η εταιρία επιλέγει, πακετάρει και προωθεί παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα και μέσα σε πολύ λίγα χρόνια έχει εξελιχθεί σε πρεσβευτή της ελληνικής γαστρονομίας στο εξωτερικό. Ή ας μιλήσουμε για την εταιρία
Φερέοικος . Οι αδελφές Βλάχου, με έδρα την Κόρινθο, από το 2007 και μετά, ασχολούνται με τη δημιουργία ανοιχτών σαλιγκαροτροφικών μονάδων ολοκληρωμένου βιολογικού κύκλου, κάτι που επιτρέπει την ασφαλή και επαρκή διάθεση σαλιγκαριών καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, ενώ έχουν δημιουργήσει και προσφέρουν τυποποιημένα προϊόντα με βάση το σαλιγκάρι – ένα ιδιαίτερα γευστικό έδεσμα. Ή το brand
Odysea , που εδώ και 20 χρόνια πακετάρει και προωθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο «Αυθεντικό Ελληνικό Φαγητό» - που δεν είναι τίποτε άλλο παρά ελιές, λάδι, ξύδι, φέτα, μέλι ή ορεκτικά όπως ταραμοσαλάτα και μελιτζάνες. Για να μην επεκταθεί κανείς σε καταξιωμένα ελληνικά πασίγνωστα brands που λειτουργούν ως άριστοι πρεσβευτές της χώρας μας στο εξωτερικό, όπως η Γαια, ο Τρικαλινός, το Metaxa.
Τα παραπάνω παραδείγματα είναι μερικές μόνο ιστορίες επιτυχίας που βασίζονται σε μια πραγματικότητα που όσοι ασχολούνται με την ελληνική πρωτογενή παραγωγή φαίνεται να γνωρίζουν πολύ καλά: ότι τα ελληνικά προϊόντα είναι καλά – ορισμένα, μάλιστα, είναι εξαιρετικής ποιότητας και μπορούν να σταθούν ανταγωνιστικά πλάι σε διεθνώς αναγνωρισμένα προϊόντα υψηλής γαστρονομίας. Μια ακόμη πραγματικότητα είναι πως στην Ελλάδα υπάρχουν εμπνευσμένοι άνθρωποι, εμπνευσμένα brands και εξαιρετικά επιτυχημένες επιχειρηματικές ιδέες. Αυτό που απαιτείται, και που ο ΣΕΤΕ προσπαθεί να επιτύχει μέσα από την πρωτοβουλία "Η Γαστρονομία στο Marketing του Ελληνικού Τουρισμού" είναι η σύνδεση της πρωτογενούς ελληνικής παραγωγής με τον τουρισμό, προκειμένου οι δυο αυτοί πιο δυναμικοί κλάδοι της ελληνικής οικονομίας να έρθουν πιο κοντά, να δημιουργήσουν νέες δυνατότητες ανάπτυξης από τις οποίες θα οφεληθούν, τελικά, όλοι – παραγωγοί, επιχειρήσεις, όπως και οι επισκέπτες ανά την Ελλάδα.
Σχόλια